Under sit ophold på AROS Privathospital skal patienten være i centrum

Over 2000 patienter tjekker hvert år ind på AROS Privathospital til ambulant behandling eller indlæggelse i forbindelse med en operation. De fleste patienter er nervøse i en eller anden grad, så vores sygeplejerskers fornemmeste opgave er at skabe tryghed og få den enkelte til at slappe bedst muligt af.

Denne opgave løses af de erfarne sygeplejersker på sengeafdelingen, for det er dem, der tager imod og forbereder patienten til operation, og det er dem, der tager vare på patienten efter operationen. Sygeplejerskerne skal selvfølgeligt primært overvåge og tilse, at behandlingen forløber planmæssigt. Men den del skal patienten helst mærke så lidt til som muligt. Patienten skal helst opleve vores sygeplejersker som dem, der både professionelt informerer og samtidigt hyggesnakker og slutteligt tager afsked med patienterne, så opholdet på AROS Privathospital bliver en så behagelig oplevelse som muligt.

– Patienten skal have opfattelsen af at være centrum under sit ophold hos os. Empati er et nøgleord i vores arbejde med patienterne, og fra start til slut er vi der for dem. Så vidt det er muligt, har patienten kun én kontaktperson i sit forløb, hvilket er med til at give tryghed, forklarer Henrik Ipsen, der har arbejdet som sygeplejerske på sengeafdelingen i 10 år.

Udover den menneskelige relation til patienterne besidder sygeplejerskerne et grundigt kendskab til de mange forskellige operationer og indgreb, som AROS Privathospital tilbyder, samt den tilhørende smertebehandling og observation af dræn og sår. Det sikres ved, at ingen af vores faste sygeplejersker har været på AROS i mindre end otte år – den mest garvede såmænd i 14 år.

Ro og tid til den enkelte
AROS Privathospital har et ønske om at være danskernes foretrukne privathospital, og derfor bliver patientoplevelsen prioriteret højt af hele hospitalet. Normeringen af sygeplejersker er tilpasset, så der altid er god tid til den enkelte patient. Og samtidig har den lille, fasttømrede gruppe af sygeplejersker et tæt samarbejde med hinanden og med de lægefaglige behandlere. Det sikrer, at alle patientens spørgsmål bliver besvaret hurtigt og professionelt.

– Jeg har 35 års erfaring som sygeplejerske på både offentlige og private hospitaler, og jeg har aldrig oplevet et sted, hvor man prioriterer det gode patientforløb i samme grad som her. Vi tilstræber altid at være tilstrækkeligt personale på arbejde, så der er tid til at udfylde vores kerneopgave, nemlig patientens oplevelse af at være i centrum for sit eget forløb. Her har vi ro og tid til fordybelse i den enkeltes bekymringer og behov, forklarer Henrik Ipsen.

AROS Privathospital deltager i Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser, der hvert år måler over 300.000 patienters oplevelse af deres behandling på landets hospitaler – offentlige såvel som private. På 37 spørgsmål om behandlingsforløbet kan patienterne give karakter fra 1 til 5. AROS Privathospital scorer i gennemsnit 4,48 point, hvilket er blandt de allerhøjeste scorer overhovedet.


Tilbage til Nyheder