Hospitalets kerne: Patienter skal føle husets varme og sjæl
De forskellige sektioner, som AROS Privathospital er bygget op af, er alle bundet sammen af sekretariatet. Seks lægesekretærer og receptionister udgør denne enhed, der med rette kan betegnes som hospitalets kerne. De holder styr på alle papirer, booker tider til operationer og konsultationer samt opdaterer patientjournaler. Med andre ord har de snor i alt det administrative, så det er nemt for læger, behandlere og sygeplejersker at gøre deres arbejde effektivt. For Dinah Jacobsen, der er lægesekretær, er det dog ikke servicering af kollegerne, der er hovedopgaven.
– I sidste ende handler det om, at patienten får et så behageligt forløb hos AROS Privathospital, som overhovedet muligt. Vi sørger for, at alle patienter – uanset om de kommer som private eller er henvist fra det offentlige – føler sig specielle. De bliver mødt med smil, får tilbudt kaffe, the og frugt. Det er vigtigt, at de med det samme kan føle, at hos os er der varme og sjæl, siger Dinah Jacobsen.
Den ekstra service kommer blandt andet til udtryk, når patienter viser tegn på nervøsitet i forbindelse med deres behandling eller operation.
– Vi er ofte de første til at tale med patienterne, når vi aftaler tider med dem. Der kan vi hurtigt spore, hvis de er nervøse. Og så handler det om at bruge noget ekstra tid på at forklare deres behandling skridt for skridt. Vi fortæller ofte om tidligere patienters forløb med samme operation. Samtidig orienterer vi hele systemet, så både sygeplejersker og læger ved, at her er en patient, som vi skal tage ekstra vare på, forklarer Dinah Jacobsen.
Hun pointerer, at evnen til at kunne yde en personlig, varm og menneskelig service er en nødvendighed for at kunne arbejde på AROS Privathospital – ikke mindst i sekretariatet.
Se video omkring vores patientforløb her >
Tilbage til Nyheder